Milline on Lush täna ja millised on brändi püüdlused, tutvustab Lushi üks asutajatest, iluterapeut ja senine Lushi toodete leiutaja Rowena Bird. Intervjuu tõi Eesti Naise ilublogile ajakirja Mood moetoimetaja, stilist ning moeblogija Aljona Sokolovskaja.

Mille poolest erineb Lush teistest ettevõtetest?
Kõige lihtsamalt öeldes pakub Lush värsket käsitsi valmistatud kosmeetikat. Võimaluse korral kasutame orgaanilisi koostisosi, ent see oleneb hooajast. Peamine tegur, mis meid teistest kaubamärkidest eristab, on leidlikkus. Loome kõik oma tooted ise. Kui vähegi võimalik, töötame välja tahked tooted, et vältida liigset pakendamist ja säilitusainete lisamist. Olime ühed esimestest, kes hakkasid kasutama eetilisi ostumeetodeid. Oleme leidlikud heategevuse ja turunduse valdkonnas. Leidlikkus on läbiv kogu meie ettevõttes.

Lisaks on meie ettevõte aktiivne kampaaniategevuses. Seisame selle eest, millesse usume. Hindame võimalust kasutada oma kaupluste aknaid kogu maailmas, et toetada oma põhimõtteid, mis ulatuvad loomade õiguste eest võitlemisest inimõigusteni. Ka Tallinna pood edastab edukalt meie põhimõtteid.

Üks nendest on seotud loomkatsetega, kas pole?
Peame väga oluliseks, et lõpetataks loomkatsete tegemine (ükskõik millisel põhjusel). Leiame, et kosmeetikatoodete ja koostisosade katsetamine loomadel ei ole mitte ainult tarbetu ja ebaeetiline, vaid ka teaduslikult ebausaldusväärne. See ei võimalda piisavalt hästi hinnata toote või koostisosa ohutust ega tõhusust ning võib põhjustada koguni ohtlike toodete sattumist turule. Eelistame olla kindlad, et meie tooted on ohutud inimestele, kes neid kasutavad. Seega teevad kõik meie tooted läbi range hindamise ja neid katsetatakse vabatahtlikel katseisikutel.

Lush edendab ja toetab loomkatsevabade meetodite väljatöötamist ja kinnitamist. 2012. aasta juunis hakkasime välja andma Lush Prize'i auhinda, et aidata lõpetada loomkatsed. Nende keelamine ei ole paraku siiani õnnestunud. Ülemaailmne, igal aastal väljaantav Lush Prize, mille väärtus on 250 000 naela, on suurim auhind alternatiivsete katsete sektoris ning sellega tunnustatakse rühmade või üksikisikute tööd julmusevaba teadustöö, teadlikkuse suurendamise ja lobitöö valdkonnas. Põhimõte on innustada inimesi päriselt midagi muutma. Lush lõi auhinna koostöös Ethical Consumeriga tagamaks, et selle määramine oleks erapooletu, range ja põhjalik.

Kuidas kirjeldaksite oma tarbijat?
Meie tarbija võib olla ükskõik kes mööduvatest inimestest! Meie poes leidub midagi igaühe jaoks. Ütleksin, et meie tarbijad otsivad värsket ja tõhusat kosmeetikat, mis tõepoolest töötab ja tulemusi annab. Märkate muutusi oma nahal, juustes ja tujus, ent muutust märkavad ka tarnijad, kellele makstakse koostisosade eest õiglast hinda, ning väikesed, rohujuuretasandil heategevusorganisatsioonid, kes saavad meie heategevusest kasu. Kui soovite saada oma raha eest tõelist väärtust, sobib teile Lush!

Kuidas erinevad Lushi turud riigiti?
On tooteid, mis on menukad erinevatel turgudel. Näiteks Venemaal, Brasiilias ja Aasias on väga populaarne juuksehooldus, ent nahahooldustooteid müüakse väga palju Jaapanis. Klassikalisi tooteid, näiteks vannipomme ja seepe müüakse palju kõikides riikides. Kogu maailmas on müügihitid tahke šampoon New, näomask Mask of Magnaminty, kehaniisutaja Dream Cream, puhastustooted Angels on Bare Skin ja Ocean Salt.

Jaga
Kommentaarid