„Kui inimesel on väärtusbaas korras ja haridusbaas korras – no üldjuhul ta suudab siis ikkagi enesega toime tulla. Ja ka saada aru, et päriselt ei saa ju 24-tundi TikTokis rullida... Seetõttu ongi meil vaja tegeleda inimeseks olemise teemadega, et saaksime ise aru ja oskaksime häid valikuid teha. Keelamine-käskimine üldiselt ei mõju. Meie keskndumis- ja tähelepanuvõimekus on väga väikeseks kulunud ja kõik see ongi raske. Samas on ju arusaadav, et päris ei saa nii elust läbi libiseda, et vaatad ainult sotsiaalmeediast videoid. Selleks, et saavutada hea tulemus, peab ikkagi asjadega ka vaeva nägema,“ arutleb Ekspress Grupi juhatuse esimees inimeste meediatarbimise trendide peale mõeldes.

„Kui räägime tulevikust, siis kindlasti jääb väga palju töid robotite teha. Meil pole täna veel täielikku vaadet, mis tulevikus toimuma hakkab, aga väga palju tehnilist tööd teevad juba täna ära tehisaru tööriistad. Loomingulises plaanis aga ma usun, et inimese roll jääb, sest me ootame ju mingit üllatusmomenti, näiteks muusika või kirjanduse osas on kellegi asjatundlik kureerimine väga nauditav,“ mõtiskleb ta inimese ja tehisaru tasakaalust.

„Mina usun inimkonda,“ ütleb Mari-Liis optimistlikult, aga lisab, et meediaäri mõttes ei ole kerge tulevikule vastu minna: „Kõik on nii suures ja pidevas muutumises, et kogu aeg peab eksperimenteerima ja vaatama, mis inimestele peale läheb ja kas sellega on võimalik ka raha teenida. Traditsioonilisel meedial on kindlasti raske, eriti mujal maailmas, meil Eestis on veel üsna hästi. Meedia pole kindlasti mugavusvaldkond, pigem on see pidev muutmisprotsess, mis eeldab inimesi, kes tahavad võtta väljakutseid, et leiutada seda, kuidas tulevikus meedias raha teha.“

Ajakirja Eesti Naine podcastis „Iga naine on lugu“ tuleb juttu veel Mari-Liis Rüütsalu juhtimiskogemusest ja meediamaastiku arengutest, sõnavabadusest ja propagandast, noortest ja tehisarust, väärtusbaasist elus ja töös, kokkamisest ja sportimisest ning oskusest olla rahul enda ja eluga.

*

Mari-Liis Rüütsalu on Ekspress Grupi juhatuse esimees. Ta on õppinud majandust ja täiendanud end jooksvalt meedia, avalike suhete ja juhtimise vallas. Mari-Liis alustas oma tõsisemat karjääri Estravelis, kus ta töötas kokku pea 15 aastat. Alustades projektijuhi ametist ning lõpetades juhtides turunduse- ja tootevaldkonda. Siis suundus ta täiesti pea ees meediasse. Esmalt puhtalt online-uudisteportaali Delfi tegevjuhina. Seejärel liitis ta kaks ettevõtetet – toonase Eesti Ajalehed ja Delfi, millest sai kokku Ekspress Meedia. 2017. aastal sai Mari-Liis kutse asuda juhtima Ekspress Gruppi, kus ta on nüüdseks töötanud seitse aastat. Peamiseks tööks on meediakontserni kasvustrateegia loomine, laienemine ja olemasolevate ettevõtete valitsemine. Selle aja jooksul on läbitud erinevaid aegu, ettevõtteid konsolideerides, neid müües ja ostes. Peamiseks strateegiaks on olnud meedia ja ajakirjanduse digitaliseerimine, milles Eesti on kindlasti üks maailma tublimaid.

Mari-Liis on kahe poja ema ja oma abikaasaga on koos oldud juba 25 aastat. Tema suureks kireks on (rahva)sport: ta armastab joosta, suusatada, jõutrenni teha ja golfi toksida. Vabal ajal meeldib Mari-Liisile kokata, reisida ja vandele asjadele uus ja elus elu luua.

Mari-Liis Rüütsalu

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena
Jaga
Kommentaarid