PROOVISÕIT | Prius, kallis anne! Mugav pistikhübriid, millega tuleb harvem tanklat külastada
Ei saa kuidagi öelda, et autonduse üks suunanäitajaid oleks olnud juhuslik õnnestumine, saatuse tahtel sülle langenud edulugu. Toyota Prius kasvas välja teadlikust otsusest ja kakskümmend viis aastat hiljem pole kahtlust, et otsus läks täkkesse.
Uhiuue kollase, viienda põlvkonna Priuse eelkäijad alustasid maailmavallutust 1990ndate lõpus Tokyost. Isegi Jaapani autokultuuri kohta olid Priused üsna omapärase välimusega. Neile vaatasid Shibuya tänavate neoontuledes järele tolle aja popimad tüdrukud – ganguro’d, juuksed õlgkollaseks pleegitatud, nahk pruuniks päevitatud ning silmad ja huuled helevalgeks meigitud. Võib-olla ei vaadanud ka, ehk oli tüdrukutel parematki teha, protestides Jaapani kivistunud traditsioonide vastu. Ent nagu ka ganguro’d, kes pöörasid pahupidi naiste traditsioonilise normeeritud ilu ja ootused, tegi ka Prius midagi radikaalselt teisiti.
Nimelt võeti Priuse juures kasutusele elekter, mis täiendas tavalist sisepõlemismootorit ning pidi tagama kütusesäästu, vähendama keskkonnasaastet ja näitama teed uude, 21. sajandisse. Nüüdseks on hübriidtehnoloogia jõudnud kasutusele võtta kõik suuremad autotootjad, samas kui Toyota on tulnud välja juba Priuse viienda põlvkonnaga.