Halastamatu automood! Millise muutuse on ellujäämiseks pidanud läbi tegema ülimenukas pisibuss?
Autod, nagu rõivad või popmuusika, tulevad moodi ja lähevad moest. Automood on sageli sama halastamatu. Kaheksakümnendatel sündinud ja ülimenukas Renault Espace pidi nüüd, neli kümnendit hiljem, ellu jäämiseks läbi tegema totaalse muutumise.
Ka automaailmas valitsevad moevoolud nagu rõivamoes või popmuusikas. Mõni kümnend on tormilisem ja toob endaga kaasa olulisemaid muutusi. Näiteks 1930ndad olid autonduses revolutsiooniline aeg, kus tõllast kujunes lõplikult auto. 1980. aastaid seevastu peetakse arengu mõttes rahulikumaks perioodiks. See kümnend oli suunatud efektiivsusele, mil hoogsalt täiustati autode tehnilist poolt.
Kaheksakümnendate algus tõi turule ka ühe täiesti uue autotüübi. Selle üheks teerajajaks peetakse mudelit nimega Renault Espace.
Espace tähendab prantsuse keeles ruumi ja täpsemat nime poleks uue suuna avamudelile anda saanudki. Tegemist oli pisibussiga, mis mahutas kuni kaheksa istekohta, kuid selle mõõtmed jäid väikebussi omadele alla. See-eest ruumi oli Espace’is külluslikult. Vähe sellest, et istmeid sai kokku klappida, need võis sootuks välja tõsta või siis hoopis ümber pöörata, nii et moodustus midagi lauakesega elutoa sarnast. Espace’ist sai hõlpsalt teha ka kaubiku – nii sobis igati inimlikus mõõtkavas sõiduk ühtviisi hästi lõbusõitudeks sõpruskondadele kui ka perekondadele järeltuleva põlve või majakraami transportimiseks.
Enam-vähem neljakümne aastaga on Espace vuranud läbi viie mudelipõlvkonna ning seda võib kahtluseta pidada üheks kõige tuntumaks pisibussiks.
Uhiuues Espace’is on endiselt palju ruumi ning kuni seitsmele sõitjale mõeldud kolm istmerida, kuid nüüd on temast saanud puhastverd linnamaastur ...