KUULA | Marimo Fashion House’i looja ja disainer Mariliis Pikkar: kui sa midagi armastad, siis sa ka riskid
Mariliis Pikkar, Marimo nimelise moemaja asutaja ning disainer, lõpetas küll mitte õigeks peetava „moekooli“ Eestis, aga saavutas edu tänu oma töökusele ja disainides klassikalisi kleite klientidele üle maailma. Sel nädalal toimuva Tallinn Fashion Weeki ajal tegutseb Mariliis rahulikult oma ateljees.
„Sotsiaalmeedial on suur mõju. Kui Šveitsis resideeruv youtuber ja influencer Anna Bey paari aasta eest meie kleidiga postituse tegi, saabus meile koheselt mitmeid tellimusi,“ räägib Mariliis. Tema sõnul olid nad teistest sammu ees, sest neil oli juba siis olemas e-pood. Koroona ajal sai oluliseks e-poodide olemasolu ja paljud teised moemajad hakkasid alles siis sellega tegelema. „Meie e-pood tõi meile tuntuse ja meie visiitkaardiks oli kvaliteet, mida sai tellida.“
„Armastasin õmmelda juba kooli ajal ja Tallinna õppima tulles oli mul olemas väike klientuur,“ kirjeldab Mariliis. „Eks kõik algas kooli ajal endale õmmeldud kleidist ja inimeste kaudu levinud reklaamist. Tootedisaini õppima tulles oli mul eelis – ma olin ise õmmelnud juba varajasest noorusest ja rätsepatöö jaoks olid vajalikud oskused katse-eksituse meetodil läbi proovitud.“
Kui sa midagi armastad, siis sa ka riskid, on Mariliis veendunud. „Ma alustasin oma moemaja loomist palgatöö kõrvalt, sest ma ei oleks muidu ära majandanud. Arved vajasid maksmist,“ kinnitab Mariliis ja lisab, et ta ei kahetse seda otsust. „Mulle on suureks abiks olnud minu abikaasa, kellega me tegutseme koos. Täna ma enam õmblusmasina taha ei istu, aega pole.“
„Minu esimene laps oli väga viisakas, sündis enne presidendi vastuvõttu algavat „rallit“,“ naerab Mariliis lisades, et nii sai ta kohe pärast aastavahetust oma vastsündinuga ateljees toimetada. „Kõik asjad sai tehtud beebit imetades,“ meenutab kolmandat last ootav Mariliis.
„Minu jaoks on oluline see, kuidas on materjal valmistatud ning kuidas on toode õmmeldud, kas kohalike inimeste poolt või inimese elu hinnaga. Aina rohkem tekib juurde klientuuri, kelle jaoks on olulised samad väärtused ning see, et soetatud rõivaese kestaks aastaid. Kiirmood on osa moemaailmast ja seda ei muuda, aga ökoloogiline jalajälg on muutunud oluliseks,“ kinnitab disainer. „Minu unistus on, et minu lastel oleks samasugune, looduse keskel mööduv lapsepõlv, nagu minul oli. Ma unistan ja loodan, et peagi saame kolida kesklinnakärast rahulikumasse paika looduse keskele,“ sõnab Mariliis.