Üheksa ametit, kümnes nälg,” ütleb rutiinitalumatu Olev Remsu (71), kes on elu jooksul pidanud ameteid filmistse­naristist-reži­ssöörist-õppejõust vangla­kulturniku ja karskusseltsi esi­meheni. Maitsnud aja­kirjanikuleiba, juhtinud romaani­ühingut. Koolipõlves unistas ta kaptenipaberitest, kuid lühi­nägevate silmade tõttu teda merekooli ei võetud. Rännu­kihk, mida leevendas noorpõlves loomade vedamine mööda Venemaad ja hiljem giidiamet, on andnud ainet üle poolesajale teosele.

Neist õnnestunumaks peab ta telliskivipaksust romaani “Kurbmäng Paabelis” ja “Filmidraamatehnikat”. Remsu kirjanikutee algas 1976. aastal “Homne karikakar” ilmumisega. Popstiilis lugu on omas ajas oluline põlvkonnajutustus, mida huvitav aastaid hiljemgi kätte võtta.

Mis mälestused on teil endal esikteosega seoses?

Ausalt öelda tundus raamatu ilmumine mulle juba siis lihtsalt võimatuna, tähendab unistuste täitumisena. Hipitsesin tol eluperioodil, olin kõva loomavedaja, laadisin 14 mullikat vagunisse ja aidaa mööda raudteed Kaukaasiasse, Usbekistani või veel kaugemale. Kirjutasingi siis talvel oma teose valmis, panin posti ja sõitsin mitmeks kuuks loomadega minema. Loomavedu kestis kaks-kolm nädalat, aga ma jäin alati sinnakanti seiklema.

Kui tagasi tulin, nägin Tartu raudteejaama ajakirjandusletil Loomingu Raamatukogu vihikut omaenda pildiga. Absoluutselt uskumatu! Ostsin kümne kopika eest oma jutustuse, kodus heitsin voodisse selili, hoidsin raamatut nagu pühadust enda ees ega uskunud, et see on välja tulnud.