Jüri Ratas vahetas erakonda ja see on poliitiku jaoks murranguline koht ning väga riskantne samm kui lähed tipppoliitikuna ühest parteist, mille esinägu oled olnud, teise parteisse. Ma arvan, et see on tema ja ta nõuandjate poolt teadlik otsus, kuidas ta end sotsiaalmeedias eksponeerib. Ja see on ka julgus, selles mõttes, et meil on riigis rahutud ja väga keerulised ajad, riik vajab stabiilsust ja kaitset, tõsiseid inimesi, kes seisavad tõsiste ja väga keeruliste otsuste eest – kas Jüri Ratas on üks neist oma sotsiaalmeedia tegevusega? Kas Jüri Ratas on meie kuvandis kuskil väga tõsiseid sõjalisi otsuseid tegemas, see muutub tema sotsiaalmeedia taustal veidi kahtlaseks. Aga samas inimesed vajavadki mitut tüüpi poliitikuid, ka pehmema käekirjaga, kes justkui lohutavad neid või neil kätt hoiavad, sest ka valijaid on väga erinevaid ja igaüks peab leidma oma poliitiku. Ja sellist nö rahvamehe-võtet on kasutanud maailmas teisedki tipppoliitikud, näiteks et Obama mängib põrandal lastega või keegi käärib käised üles ja minnakse midagi tegema – see pole midagi uudset, nad teavad, mida nad teevad,“ analüüsib Kerstin Kessu Raidma suunamudijate ja persoonibrändide teemat endise peaministri sotsiaalmeedia tegevuse näitel.

„Kui tahad suunamudijana jalga ukse vahele saada, siis tee selline väike edetabel iseenda peas, et mis on need teemad, mis inimesi kõnetavad? Mida inimesed armastavad? Sest kogu suunamudimine on üles ehitatud emotsioonide peale. Kasutatakse väga lihtsaid ja primitiivseid võtteid (ja primitiivne ei ole siin üldse halva tähendusega), luuakse võimalikult laiale inimhulgale mõistetavad emotsioonid. Väga hästi müüvad muidugi igasugused draamad ja isegi kui suunamudija kuvand ei ole dramaatiline, siis nende postitusi analüüsides on näha, et üle paari kuu tuleb üks draamapostitus ikka sekka, sest rahva elevust tuleb üleval hoida. Enamasti on sotsiaalmeedia postituste skeemid väga teadlikult on üles ehitatud, et millal on ilunipid, nõuanded, draama, füüsilise aktiivsuse tegevus, lastega postitus jms,“ räägib ta persoonibrändist.

Persoonibrändi üks suur osa on see, kui inimene on ennast sotsiaalmeedias tegelaskujuna välja toonud ning selle ka monetiseeriunud ehk maakeeli teenima pannud: „Mõtle välja mida sa reklaamida tahad – kas sa pakud teenust või toodet, või oled lihtsalt meelelahutaja, mida paljud ka on, sest sotsiaalmeedia ongi ka väljaelamise koht. Kui vanasti said vaid valitud inimesed lavale, siis nüüd on meie kõigi lavad Facebookis, Instagramis, Tiktokis, X-is, kuhu piletit polegi vaja osta ja kõik on oodatud tasuta vaatama. Sotsiaalmeedias ongi tihtipeale võtmeks meelelahutus, millega saad end siduda. Mõtle välja ka see, kuidas ja kellele sa oma teenust või toodet reklaamid. Tiktok on hea kanal, kuna seal lokkab veel reglementeerimatus ja on hea teha avalikku reklaami – võid teha, mida tahad ning see on väga populaarne kanal laiema massi seas, kes sirvivad seda meelelahutusena ning sinna on lihtne reklaami sisse pikkida. Ja muidugi peaks olema sul mingid huvialad, mis inimesi kõnetavad. Igal tootel või teenusel on oma tarbijasgrupp, mis tuleb üles leida,“ annab Kessu head nõu enda ja oma loomingu promomiseks ja turundamiseks sotsiaalmeedias. Pikemalt kuuled reklaamieksperdi soovitusi ja mõtteid infoajastul ja tähelepanumajanduses enesemüümise kunstist ning muust huvitavast Eesti Naise podcastis „Iga naine on lugu“.

*

Kerstin Kessu Raidma on reklaamiekspert. Ta on töötanud reklaamiagentuurides Indigo Bates, Taevas ning alates Tabasco loomisest on ta olnud sealne art director ja nüüd ka loovjuht. Ligi kahekümneaastase reklaamitegija karjääri jooksul on teda ja ta tiimi loomingut tunnustatud paarisaja erineva reklaamiauhinnaga meilt ja mujalt. Esimese eestlasena osaleb ta tänavu maineka reklaamifestivali Cannes Lions välireklaami žüriis. Ta on ka sotsiaalmeedia aktivist, kelle loodud on mitmed menukad facebooki grupid, näiteks Naised teavad ja Art Department. Lisaks reklaamiagentuuri tööle õpetab ta Eesti Kunstiakadeemias reklaami ja brändingut.

Marcella Bali tooted leiad marcella.ee e-poest. Sooduskoodiga „Naine10“ on tooted Sinule 10% soodsamad!

1x
1x
  • 0.25
  • 0.5
  • 0.75
  • 1
  • 1.25
  • 1.5
  • 2
00:00

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena
Jaga
Kommentaarid