KUULA | Reklaamiguru Kerstin Kessu Raidma: brändid võtavad üha enam lisaks äritegemisele ka sotsiaalselt vastutustundliku positsiooni
Ohtrate Kuldmunadega pärjatud reklaamiagentuuri Tabasco loovjuht Kerstin Kessu Raidma räägib ajakirja Eesti Naine podcastis „Iga naine on lugu“ persoonibrändidest ja sotsiaalmeediast ning ka vastutustunde arenemisest reklaaminduses.
„Ma arvan, et selline lähenemine on loomulik suund, et brändid võtavadki lisaks otseselt äritegemisele ka mingit sorti sotsiaalselt vastutundliku positsiooni. Tänapäeval see käibki käsikäes, et kui brändil on endal juba jõudu, siis ta kindlasti tahab märgi maha saada, et mingil moel inimeste elu muuta või parandada, või mõtlemist mingis suunas pöörata. Suur rõhk on kaasatusel ja nii on ka brändid tavaelu tegemistesse ja parendamisse kaasatud ning tihti väga edukalt,“ arutleb Kessu oma valdkonna positiivsetest arengutest.
Sotsiaalne vastutus on oluline ka reklaami tegijatele: „See teema tundlikkuse radar peab töös olema ja ma usun, et meil Tabascos on see tugev. Ma julgen küll öelda, et näiteks Pakendikeskuse reklaamidega me ei ole üle piiri läinud. Me oleme küll skandaalsed ja kohe olemas, aga tegelikult me vaatame ja mõtleme väga tähelepanelikult, et millisest ühiskonnaelu juhtumist reklaami teha. Me olemegi teinud piiripealsetel teemadel, näiteks Jan Uuspõld siin vahepeal tembutas, aga me kompame ka seda, kuidas kõnealune tuntud inimene ise sellesse juhtumisse suhtub – kas ta ise pöörab selle naljaks ja eksponeerib seda huumorina või tema jaoks ei ole seal seda traagikat, siis see sobib. Aga kui kellelgi on näiteks traagiline lahkuminek, siis mida sa pilkad, see on ikkagi väga tundlik teema. Meil on ses osas väga hea sensor ja kõik asjad, mida teeme, on põhjalikult läbi arutatud ning loomulikult valmib kõik koostöös kliendiga.“
Kerstin Kessu Raidma on tänavu esimese eestlasena maineka reklaamifestivali Cannes Lions välireklaami žüriis ning toob podcastis „Iga naine on lugu“ veel värvikaid näiteid sealsest võistlusprogrammis osalevatest sotsiaalset vastutust kandvate reklaamidest üle kogu maailma. Juttu tuleb ka suunamudimisest ja persoonibrändist, sotsiaalmeediast ja reklaaminduse tulevikust.
*
Kerstin Kessu Raidma on reklaamiekspert. Kunstnike peres kasvanuna õppis ta EKAs nahakunsti, aga peale ülikooli lõppu suundus reklaamivaldkonda. Ta on töötanud reklaamiagentuurides Indigo Bates, Taevas ning alates Tabasco loomisest on ta olnud sealne art director ja nüüd ka loovjuht. Ligi kahekümneaastase reklaamitegija karjääri jooksul on teda ja ta tiimi loomingut tunnustatud paarisaja erineva reklaamiauhinnaga meilt ja mujalt. Esimese eestlasena osaleb ta tänavu maineka reklaamifestivali Cannes Lions välireklaami žüriis. Ta on ka sotsiaalmeedia aktivist, kelle loodud on mitmed menukad facebooki grupid, näiteks Naised teavad ja Art Department.
Kessu on kahe lapse ema ja isikupärase stiiliga värvikas karakter, kelle eluviisi üheks märksõnaks on rokenroll. Ta oli ka kunagise ettevõtmise Heviaeroobika algataja ja eestvedaja, on töötanud stilistina ja kunstnikuna filmis „Soovide puu“. Lisaks reklaamiagentuuri tööle õpetab ta Eesti Kunstiakadeemias reklaami ja brändingut.
Marcella Bali tooted leiad marcella.ee e-poest. Sooduskoodiga „Naine10“ on tooted Sinule 10% soodsamad!