1. Teeme teatrit! Loe lapsele ette tema lemmikjutt või –luuletus, kasutades erinevaid hääletoone. Lapse ülesanne on sind kuulates kehastada tegelaste emotsioone: kui loed üllatunud häälega, teeb tema üllatunud nägu jne. Pärast tehke vahetust – laps loeb, sina „mängid“.

2. Oleme luuletajad! Otsi lihtsaid luuletusi, lugege neid lapsega koos. Arutage, mis tundeid need luuletused tekitavad ja tehke ise tillukesi luuletusi tuttavatest inimestest või asjadest.

3. Sõnamängud. Kasuta magnetitega kinnituvaid tähti või tähekaarte, et teha koos lapsega sõnu. Mõelge välja omi sõnu ja harjutage liitsõnade moodustamist: alustada võite naljakatest sõnadest ja häältest.

4. Lihtne koomiks. Palu lapsel, et ta joonistaks sulle pildi oma lemmikmultikast või –raamatust. Kui see on valmis, las ta kirjutab juurde ka tegelaste nimed ja teeb nende juurde jutumullid, et tegelased saaks ka rääkida. Mida nad ütlevad?

5. Oma sõnastik. Tublim laps võib joonistusplokist või vihikust teha oma sõnaraamatu. Kui ta küsib sult, mida mingi sõna tähendab, kirjutage see tema sõnaraamatusse – las ta joonistab sõna juurde pildi ja kirjutab tähenduse.

6. Pere ajakiri! Tehke joonistuspaberist või tühjast vihikust „ajakiri“, kus iga lehekülg räägib erinevast inimesest. Laps saab joonistada tema pildi ja kirjutada juurde sõnu, mis seda inimest iseloomustavad.

7. Guugeldage koos. Kui lapsel on keerulisem küsimus, otsige sellele koos arvutist vastus. Siis võtke ette suur leht joonistuspaberit ja las ta joonistab-kirjutab plakati selle kohta, mida ta teada sai.

Allikas: www.scholastic.com