Trennisoovitusi 1930ndatest: järgnevad harjutused aitavad kaotada rasva säält, kus seda tarvis!


Trennisoovitusi 1930ndatest: järgnevad harjutused aitavad kaotada rasva säält, kus seda tarvis!
Eesti Naise arhiiv

Praegu võib igast naisteajakirjast lugeda, et mõistlik treening on tervise pant. Eesti vanim naisteajakiri Eesti Naine manitses lugejaid liikuma juba eelmise sajandi alguses. „Võimlemine hoiab inimest enneaegse vananemise ja lõdvenemise eest,” tunnustas 1930. aasta Eesti Naine. Alusta võimlemisega juba sel suvel!*

Väga oluline on kehalise kui ka vaimse jõudluse seisukohalt, et perenaine oma tööd teeks teadlikult. Pole sugugi mitte ükskõik, kas ronitakse trepist üles väsinud liikmetega ja kloppiva südamega, või tehakse seda teatava harjutusena rõõmsalt, kergelt. Ainult niisugusel puhul on trepp hääks võimlemise „riistapuuks”, nagu seda võib olla ka põrandahari, veeämber ja palju muudki. /--/ Et õppida aru saama ja hindama võimlemise tähtsust, ja et osata harjutusi õieti läbi viia, oleks tarvilik, et iga naine, kellel pole osaks saanud õnn juba kooliõpilasena koolis võimelda, läbi teeks vähemalt ühe võimlemiskursuse ... (Eesti Naine 7/1930)

Eesti Naise arhiiv
Seotud lood:

Tütarlapse hommikune võimlemine. II harjutus: Pesu ülesriputamine. Paneb tegevusse terve keha. Pesu võetakse sügava kummardus-liigutusega korvist ja riputatakse kogu keha välja sirutades üles. Alguses 10, hiljem 15–20 harjutust. (Eesti Naine 6/1934)

Eesti Naise arhiiv

Elukutsed mis seotud paljuse istumisega toovad seedimisrikkeid, nõrku südameid, lõtve muskleid ja närvilikkust, kõike, millest naine võiks nii kergesti vabaneda, kui ta ainult tahaks õppida mängima ja kehalisi harjutusi tegema. (Eesti Naine 1/1927)

... ei tohi naine kunagi unustada, et tema väline ilu seisab suuresti tema nõtkuses, painduvuses, et ülitugevaks arenenud musklid ja kare mehistunud spordinägu naise juures mitte enam ei kuulu ilu ja meeldivuse mõiste alla. /--/ Ujumissporti, millel on gümnastika kõrval samad väärtused, peaks õieti ka iga naine harrastama kui ilusamat võimalust keha tugevdamiseks. (Eesti Naine 10/1936)

Eesti Naise arhiiv

Loe veel

Järgnevad harjutused aitavad kaotada rasva säält, kus seda just tarvis. Hõõruge igapäev, eriti pärast keha pesemist oma kintse, jalasääri, käsivarsi, kõhtu või muid kohti, kuhu märkate rasva kogunemist, tublisti froteerätikuga. Hõõruge nii kaua kuni nahk hõõgub. Pidage meeles, et teie keha näib uskumata ilusamana kui teie parandate oma halba seisakut! /--/ Et lahti saada kahekordsest lõuast, selleks on keegi kuulus iluraviarst ette kirjutanud järgmist: pekske oma lõuga hommikul ja õhtul 5 minutit käeselgadega. (Eesti Naine 11/1936)

Eesti Naise arhiiv

* * *
„Püüame püsida painduvatena”

Silmas tuleb pidada järgmisi reegleid:

1. Võimelda alati varahommikul, kui keha on puhanud, ja enne söömist.
2. Võimelda puhtas õhus, avatud akende juures, et kops sisse ei hingaks äratarvitatud õhku.
3. Võimlemine võtab ruumi. Vähemalt nii palju, et väljasirutatud kätega õhus keerutades kuhugi mööblitüki külge ei puuduta.
4. Võimelda järjekindlalt, et keha harjuks uue ülesandega.
5. Olla rõõmuga asja juures. Mitte mõtelda oma muredele.
6. Võimelda, kui võimalik teiste seltsis, see tiivustab ja annab võimalust üksteist parandada.
7. Mitte liialdada! 10 minutist jätkub alguseks, hiljem veerand tunnist.
8. Seada oma harjutused järjekorda. Alustada lihtsamatega ja asuda raskemate juurde alles siis, kui keha juba on muutunud painduvaks.
9. Iga teine harjutus olgu hingamisharjutus, et keha üksikute pingutavate harjutuste vahel saaks puhata.
10. Panna tegevusse ühtlaselt kõik kehaosad. Iga muskli arendamiseks on olemas eri harjutused.
(Eesti Naine 11/1936)

* Kõik õpetussõnad on jäetud algsesse kirjaviisi.

Emad ja tütred