Kuidas te oma erialani jõudsite?
Ülikooli lõpetades oli tunne, et ma ei julge psühholoogina alustadagi, kuna õppejõud hirmutasid ära, et tegemist on keerulise erialaga ja kergesti võib läbi põleda. Hiljem selgus, et neil oli tõsi taga. Otsustasin siiski proovida, et vajadusel hiljem loobuda. Aastatega on psühholoogi elukutsest saanud minu elu kutse ja loobumisplaane pole 17 aasta jooksul pähegi tulnud.

Mind on alati kõnetanud laste ja noorte vaimne tervis. Laste ja noorte silmad peavad särama, sest kui ei sära, siis on midagi väga halvasti meie kõigi maailmas.

Minus on alati olnud ka suurem uudishimu inimese vastu. Just see uudishimu-tunne on see, mis mind erialaselt edasi viib ja inspireerib. Iga lugu on uus ja eeldab palju loovust.

Millega te töövälisel ajal tegelete?
Olen loodud liikuma. Suurema osa vabast ajast veedan looduses, enda aias, perega matkates, hobustega tegeledes. Talvel naudin suusatamist, uisutamist – lühidalt kõike seda, mida saab talvel õues teha. Tubastest tegemistest on tore kokkamine ja vestlused perega ühise laua taga.

Mida uut olete enda jaoks avastanud koroonaajal?
Olen avastanud, kui vähe on inimestel vaja, et olla õnnelik – päikest, perekonda, loodust ja head toitu. Parim meelelahutus võibolla lauamäng perega või üks mõnus rabamatk.

Olen õppinud elama aeglasema elutempoga ja see on mõjunud väga hästi minu enda vaimsele tervisele.

Ja kui suur rõõm on sõprade või lähedastega päriselt kohtuda, see oli vahepeal ära ununenud. Iga hetk oma lähedase inimesega on eriline, see tuli selles uudses olukorras jälle meelde.

Millised on teie lemmikuimad matkarajad ja miks just need?
Lemmikuimad matkarajad on sellised, mida mu abikaasa mulle näitab ja ütleb, et vaata, siit läheb üks tee, lähme avastame! Need on seiklusrajad, mida me endale ise loome ning koos laste ja loomadega avastame. Oleme selliseid koroonaajal palju uudistanud.

Aga tuntuimatest matkaradadest meeldib mulle väga Aegviidus asuv Presidendi matkarada, mis on mitmekesine ja vahelduva loodusega, imeliste järvede ning jõgedega. Ja see on samal ajal ka minu kabinet, sest ma olen teadaolevalt ainus töötav psühholoog Eestis, kes on klientidega 100% õues. See on üks mu lemmikkohtadest ja -radadest.

Millised on teie 3 praktilist nõuannet, kuidas õhtul mõnusalt uinuda?

1. Päeval tuleb teha hea eeltöö une jaoks – piisavalt palju füüsiliselt liikuda ja värskes õhus viibida. Vähese füüsilise koormusega on õhtul päris keeruline uinuda.

2. Hea positiivne raamat võiks voodi kõrval alati oodata.

3. Enne magamaminekut peaks kindlasti olema ekraanivaba aeg, minimaalselt 1 tund. Unehormoonil läheb umbes üks tund aega, et aru saada, et peaks seda tootma hakkama. Ja see üks tund enne uinumist võiks olla aeg iseendaga, näiteks raamatu lugemine või midagi muud lõõgastavat.

18. mail toimub Kristi Raavaga online-kohtumine teemal „Mida me inimesena vajame, et olla vaimselt tasakaalus?“, millele saab registreeruda siin: delfi.ee/noor