Uut Nissan Micra mudelit nähes jäi Rita esialgu sõnatuks. „Kui ma uut Nissan Micrat esimest korda nägin, siis, ma ütlen ausalt, jäin kohe seisma ja mõtlesin, et oota, mis mõttes. Ma arvasin, et Micra on natuke maanteemuhu stiilis auto, aga see oli hoopis midagi uut.”

Rita ütleb, et on alati ilusatest ja stiilsetest autodest lugu pidanud. „Ma olen natukene autopede koguaeg olnud. Päriselt ka,” ütleb ta. „Ma olen oma elus ikka igasuguste autodega sõitnud.” Palju kogemusi on välja kujundanud ka kindlad kriteeriumid, mille järgi Rita nüüd autosid hindab. „Esmajoones on mulle oluline, et auto oleks turvaline ja püsiks hästi teel, oleks hea tunnetusega ning et tal oleks ka normaalne kiirendus.” Kiirendamise all ei pea Rita silmas kihutamist. „Mingites kohtades on hea kiirendus vajalik. Kas või näiteks siis, kui tahan oma koduväravast välja sõita. Ma ei saa ju seal teistel jalus olla. Ja Micra oli siinkohal väga vilgas tegelane!”

Innovaatilised lahendused

Nissan Micrast õhkub turvalisust. „Selle auto puhul on väga palju mõeldud turvalisuse peale. Tundsin seda esimesest sõiduhetkest alates. Näiteks hakkab auto tegema häält, kui üle kesktee või äärejoone sõidab, aga kui niisama ümber reastun, siis ta seda häält ei tee. Kui peaksin näiteks sõitma mõnele teisele masinale väga lähedale, siis annab auto mulle hoiatuse, ja kui ma sellest välja ei tee, siis pidurdab ta lõpuks ise. Hindan kõrgelt selliseid innovaatilisi lahendusi, mis tagavad minu ja teiste turvalisuse.” Linnaliikluses võib juhtuda, et mõned liiklusmärgid jäävad tähelepanuta. „Micraga seda aga ei juhtu, sest ta kuvab liiklusmärke ka tablool. Kui sõidan viiekümne alasse sisse, siis see ei saa mul märkamata jääda.” Vähemtähtis pole Rita jaoks ka see, et Micral on viieaastane garantii ning auto hooldusesse toomisel antakse tasuta asendusauto.

Aga auto ostmiseks on veel paari asja vaja. „Minu meelest sõidab autojuht sõna otseses mõttes tagumikuga, sest autot tunnetatakse istumiskoha kaudu. Ma tunnetan sedasi ära, kas see masin on minu jaoks või mitte. Istun autosse sisse ja tajun tema liikumist ja käitumist.” Uus Micra on Rita arvates väga hästi juhitav. „Istusin sinna sisse ja iste toetas mind. Võtsin roolist kinni ja tajusin autot, sain aru, et ma juhin seda – see allub mulle imehästi.” Rita sõnul on auto väga tunnetuslik asi. „Mõne autoga on ju see, et tajud ära, et ta on raske, ei liigu, ei allu, on jäik. Vajuta palju tahad, edasi ei lähe.”

Kordades mugavam

Uue Nissan Micra iste oli üks turvalisemaid ja meeldivamaid, milles Rita on istunud. „Ma tundsin, et mu alaselg oli toetatud ja et olin ka külgedelt toetatud. Kui oma noorema tütrega Nissan Micraga kolmepäevasel Eesti-sisesel trip’il käisime, siis ka tema ütles, et kõrvalistuja iste on nii mugav. Eriliselt kiitis ta peatuge.” Mööda pikki maanteid sõites meenusid Ritale aga luksuslike pikamaabusside ülimugavad istmed, kus on sama mõnus ja turvaline. „Ka auto avarus toetas seda võrdlust, sest vaadatavus oli väga hea.”

Erilist heameelt tegi Ritale automaatkäigukast. „Linnas on automaat kordades mugavam. Tallinna linnaliiklus on ju siiski väga kiire ja kohati ka närviline, sellistel puhkudel on automaatkäigukast tänuväärt asi,” ütleb Rita, mõtleb natuke ning lisab siis, et tegelikult on ju ka maanteel sõites automaatkäigukast ikka väga hea.

Kuid selleks, et Ritale meeldida, peab auto päris kindlasti olema ka ilus. „Välimust peab ka olema ja värv peab õige olema,” loetleb ta. „Nissan Micra on tõeline pilgupüüdja ja kirjutan kahe käega alla sellele, et tegemist on stiilse linnaautoga.” Värvidest ei eelista Rita valget ega punast, vaid hoopis tumedaid toone. „Mul on kõik asjad mustad, isegi enamik kleitidest. Minu jaoks on soliidne tume auto. Värviline tundub mulle edev ja ma ei saa seda tõsiselt võtta. Ferrari on ju eputamise auto, millega ongi äge eputada, aga eks iga asi peabki omal kohal olema.”