East Anglia ülikooli (UEA) viimases uuringus Ühendkuningriigi ja Harvardi ülikoolis vaadeldi, kas flavonoide sisaldavad toidud võiksid aidata ennetada erektsiooniprobleeme. Keskenduti kuuele peamiselt söödavale flavonoidiliigile ja leiti, et kasulikud on neist eelkõige kolm – antotsüaniinid, flavanoonid ja flavoonid.

„Probleem seisneb ebapiisavas verevarustuses ja häiritud verevoolus,” ütles uuringu juht professor Aedín Cassidy UEA-st. „Flavonoidide juures on tõeliselt huvitav see, et nii kliiniliste uuringute kui ka laboratooriumi andmed viitavad sellele, et flavonoidid võivad vererõhku ja verevarustust parandada ning meie artereid paindlikumaks muuta.”

Uurijad analüüsisid 25 096 mehe andmeid, kes osalesid 2000. aastal USA terviseuuringus. Uuringu alguses paluti osalejatel hinnata, kas neil tekib seksuaalvahekorraks piisavalt tugev erektsioon. Hinnang paluti uuesti anda 2004. ja 2008. aastal. Meestel paluti hinnata ka oma eelnevate aastate erektsioonivõimet kuni aastani 1986.

Samuti dokumenteeriti iga nelja aasta järel meeste toitumismuster.

Kümne aasta jooksul ütles 35,6 protsenti meestest, et neil tekkisid esimest korda erektsiooniprobleemid. Uurijad leidsid aga, et neil, kelle toit sisaldas palju antotsüaniine, flavanoone ja flavoone, oli häirete tekkimise tõenäosus väiksem.

„Efektiivsuselt teisel kohal olid tsitruse flavanoonid,” sõnas Cassidy. Flavonoide leidub maasikates, mustikates, mustades sõstardes, viinamarjades, punases veinis, õuntes, pirnides, kirssides ja tsitrusviljades.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid