-------------------------------
See oli „Estonia“ teatri kõige säravam periood, kui Eri oli peadirigent. Oli küll Nõukogude aeg, aga ausalt öeldes ega me seda sisemiselt ei tunnetanud. Meie põlvkond, vähemalt meie Eriga mõtlesime ühtemoodi,“ meenutab tollane peaballettmeister Mai Murdmaa. „Me ei lasknud ennast süsteemil häirida, kuigi vahel Moskva gastrollidel tundsin, et me ei ole oodatud. Kui ma käisin „Võlumandariinidega“ Moskvas, siis oli kriitika väga karm. Minu tantsukeel oli teistsugune kui klassikaline balletikeel. Ma tulin klassikalise balleti raamidest välja, aga seda ei võinud nimetada veel moderntantsuks. Ma tegin, nagu loodus mulle ütles. „Estonia“ teatri kunstinõukoguga, mille liige oli ka Eri, ei tundnud ma mingisugust vastasseisu. Mind ei nuheldud ka tühjade saalide eest, mida võis vahel ette tulla.

Olen alati mõelnud, kus võtab Eri selle temale iseloomuliku energialaengu? Ta on positiivne. Ta suudab isegi endale ebamugavad olukorrad positiivseks mõelda. Tal on imetlusväärne oskus orkestrit sütitada. Tema energia läheb orkestrisse ja sealt lavale. Põhjamaise tagasihoitud temperamendiga dirigentide seas on Eri erandlik, ta kiirgab lavale. Seejuures on ta suurejooneline jagaja.
Kirjastus Kunst 2014