Üks lihtne nõks tagab, et rõivaeset ostes sellest tegelikult ka hiljem rõõmu tunned
(1)Allahindlusperiood on hea aeg oma mõjutatavuse testimiseks. Olenemata sellest, kas oled harv kaubanduse külastaja või kirglik šoppaja, võivad odavad hinnad sindki pimestada.
Aasta algus toob kaasa ahvatleva allahindlustelaine. Kui oled andnud endale lubaduse uuel aastal vähem asju osta, läheb sooduskampaaniates navigeerimiseks tarvis kindlameelsust ja läbimõeldud strateegiat.
Kuidas targalt käituda, teame ju kõik – osta tasub heast kangast kvaliteetseid rõivaid, mis hästi sobivad, mida saab igas olukorras kanda ja mille eest oleme valmis aastaid hoolt kandma. Sellegipoolest pole kiusatustest loobuda alati nii lihtne.
Uuring kinnitab, et eestlased ostavad keskmiselt kolm kuni neli uut riideeset kuus, mida on ligi poole rohkem kui teistes Balti riikides. Nii uute kui ka kasutatud riiete tarbimine on kasvutrendis.
Ehkki sõna „jätkusuutlik“ on moes, pole üksmeelset arusaamist, mida see õieti tähendab. Küsisin seda kümnelt inimeselt ja sain kümme erinevat vastust. Keskkonnasäästlik tarbija võiks enne ostutuurile minemist esitada endale järgmised küsimused.
Kui kauaks uus rõivaese su garderoobi jääb?
Tõeliselt kasulik küsimus uut moekaupa ostma hakates kõlab nii: kas kannaksid seda rõivaeset ka paari aasta pärast? Psühholoog ja raamatu „Big Dress Energy“ autor Shakaila Forbes-Bell mõtles välja kainestava „neli, kolm, kaks, üks reegli“. Ta soovitab: „Enne, kui midagi ostad, küsi endalt, kas kannaksid seda ka nelja aasta pärast? Mõtle veelgi kaugemale ja kujuta ennast ette kümne aasta pärast selles riietuses. Kui pilt tundub kahtlane – püksid kitsad või seelik liiga lühike –, ei tasu raha raisata.“