Kuigi naiste esindatus matemaatikas on viimastel aastakümnetel kasvanud ja paljud naised saavutavad sellel alal koolis häid tulemusi, teevad naised siiski vähem matemaatika, tehnoloogia, inseneri- ja muude reaalteaduste alal karjääri kui mehed. Uurijad võtsid eesmärgiks selgitada välja, kas sellise mudeli taga võivad olla erinevused matemaatilistes ja verbaalsetes võimetes. Analüüsiti 1490 tudengi andmeid kooli lõpus ja ajal, kui nad olid 33aastased, sealhulgas nende eksamitulemusi, väärtushinnanguid ja ametit. Tudengid, kes olid võimekad nii matemaatiliselt kui ka verbaalselt – sinna gruppi kuulus rohkem naisi kui mehi –, valisid väiksema tõenäosusega reaalaladega seotud ameti kui need, kes olid matemaatikas tugevad, aga verbaalsete võimete poolest keskpärased. Soolisi erinevusi karjäärivalikul saab teadlaste meelest põhjendada vähemalt osaliselt erinevustega võimete kombinatsioonis. Kuna naiste puhul on meestest tõenäolisem, et neil kaasnevad heade matemaatiliste võimetega ka head verbaalsed võimed, on neil lihtsalt erialade puhul avaramad valikuvõimalused.

Allikas: Science Daily