Enne e-poest kauba tellimist

  • tee selgeks, kas veebipood kuulub juriidilisele või eraisikule: vaata, kelle pangakontole tuleb teenuse eest raha kanda (eraisiku või firma arvele) ning kontrolli, kas ettevõte on registreeritud äriregistris.
  • tea, et kui müüja on eraisik, ei kehti kaubale või teenusele seadusest tulenev kaitse ega laiene tarbijate õigused (pretensiooni esitamise õigus, 14-päevane taganemisõigus jne) ning eraisikult ostes ei saa Sa pöörduda probleemide korral tarbijakaitseameti poole;
  • ole kursis, et e-poe veebilehel peab kindlasti olema järgmine teave: ettevõtte nimi ja asukoht ning e-posti aadress ja telefoninumber, kuhu probleemide puhul pöörduda; kauba tagastamise, pretensiooni esitamise ja garantii tingimused; kui kaua võtab aega kauba kohalejõudmine ja mis tingimustel tagastatakse sobimatu kaup; kes kannab tagastamiskulud.
  • tea, et välismaise e-poe kodulehel peaks olema ka märgitud, milliste riikide seadused sealt ostes kehtivad;
  • tea, kui sa oled ostnud midagi teise EL liikmesriigi  e-kauplusest aga ka siseriiklike e-ostude korral, kui tehing ei õnnestu plaanipäraselt ja sul on kaupleja suhtes tekkinud kaebus, võid selle lahendamiseks kasutada ODR-platvormi.
  • otsi lisainfot müüja varasema tegevuse ja ostjatega käitumise kohta, seejuures vaata kindlasti üle tarbijakaitseameti must nimekiri e-kauplejatest, kes ei järgi seadusi või ei täida oma kohustusi tarbijate ees;
  • tutvu tähelepanelikult kauba tellimistingimustega, seejuures pööra eriti suurt tähelepanu sellele, kuidas ja millal peab kauba eest maksma ja millised võivad olla lisakulud (posti- või teenustasud);
  • küsi klienditeenindajalt lisateavet, kui kaupa müüval veebilehel olev info ei ole piisavalt ülevaatlik;
  • tea, et e-poe üldtingimustes peab olema kirjas teave maksetingimuste, taganemisõiguse või selle puudumise, kauba tagastamise võimaluste, pretensiooni esitamise müügigarantii jms kohta;
  • tea, et juhul kui kaupleja soovib osa kauba hinnast ettemaksuna, peab see olema lepingutingimustes kirjas;
  • ole kursis, et internetiostude eest on mõistlik tasuda krediitkaardiga, sest ebaausa kaupleja otsa komistamisel on Sul nii suurem võimalus ette makstud summa panga abiga tagasi saada;
  • tea, et võimalusel võiksid eelistada kauplejaid, kes kasutavad lunaraha teenust, mille puhul tuleb Sul kauba eest maksta kullerile või postkontoris, kui kaup juba kohal.