Toitumisnõustajad: mida arvestada hommikusöögi juures?


Toitumisnõustajad: mida arvestada hommikusöögi juures?
Unsplash / Alison Marras

Vastavad toitumisspetsialist Madleen Simson, toitumisnõustaja Rain Vainik ja toitumisspetsialist Erik Orgu.

Madleen: Hommikusöök on oluline. See peaks sisaldama mõnda täisteravilja (kaerahelves, riis, tatar, hirss), valguallikat (muna, kala, kvaliteetne lihatoode) ja kindlasti midagi värsket (smuuti köögi- ja puuviljadest, marjadest, värske apelsinimahl talvisel ajal, kurgi- või tomativiilud, väike kauss hooajamarju või üks puuvili).

Rain: Hommikueine ei tohiks olla superkaloririkas nagu klassikaline Inglise hommikusöök. Parimad on marjad ja puuviljad, veega keedetud puder või suhkruvaba müsli taimse piimaga, lisaks seemned ja pähklid.

Erik: Hommikusööki ei pea sööma hommikutundidel, aga see peaks sisaldama kõiki mikrotoitaineid: valku, rasva ja süsivesikuid ning kindlasti värsket salatit. Mina ei sunniks inimesi sööma kohe, kui nad tõusevad: vaja on jälgida seda, millal keha nälga tunneb. Ei ole vaja end suruda raamidesse, mis inimesele loomulikud ei ole.

Lugu täismahus ilmus 2017. aasta juulikuu Eesti Naises.

Eesti Naine loosib teööijate vahel 3000 euro väärtuses kingitusi!
Jäta kommentaar
ARTIKLIT SAAB KOMMENTEERIDA AINULT REGISTREERITUD KASUTAJA!
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare