Arst ja dietoloog soovitavad: kui kõht hakkab täis saama, tuleb söömine järele jätta

 (2)
Cafe Tipo - 7
Foto: Rene Suurkaev

Lähenemas on jõulud, millega kaasneb alati ülesöömine. Ida-Tallinna keskhaigla gastroenteroloogiakeskuse vanemarst Benno Margus jagab selleks puhuks lihtsaid soovitusi.

„Kõigi jõulusöökide seedimisega saab terve inimene ise hakkama. Ülesöömise korral peab lihtsalt ootama,“ räägib Benno Margus.

Seedimist hõlbustavaid ravimeid dr Margus ei soovita, sest need on ikka pigem selleks puhuks, kui kõhunääre on haige.

„Tihti mõjub kahjulikult mitte söök ise, vaid söögi kõrvale joodav alkohol – see võib põhjustada ägedat pankreatiiti. Kui väga palju rasvast süüa, võib see olemasolevad sapikivid panna liikuma, ehkki igasugune toit stimuleerib sapipõie kokkutõmbeid,“ selgitab doktor Margus.

„Tuleb mõõdukalt süüa ja hoida toitumine tasakaalus. Ja kui tunnete, et kõht hakkab täis saama, siis jätke söömine järgi,“ soovitab arst eelseisvateks jõuludeks.

Ida-Tallinna keskhaigla dietoloog Henri Ruul jagab samuti soovitusi tervislikemateks jõulupühadeks.

Alusta oma päeva tervisliku hommikusöögiga. See ei mõjuta mitte ainult sinu söögiisu eelseisvaks päevaks, vaid aitab teha ka tervislikemaid valikuid. Pööra tähelepanu sellele, et su hommikusöök sisaldaks natuke kiudaineid ja valku. Jogurt või kodujuust peotäis marjade või ühe puuviljaga sobib selleks hästi.

Ära mine jõulupeole väga näljasena. Tühja kõhuga on raske teha tervislikke toiduvalikuid või oma toidukoguseid kontrollida. Tihtilugu pakutakse aga juba ukse peal piparkooke. See ei ole toit, millest oma kõht täis süüa. Kui oled näljane, söö enne peole minekut kas või üks kerge vahepala. Selleks sobib näiteks võileib või puuvili.

Seotud lood:

Nautige toitu üheskoos. Uuringud on näidanud, et kui lapsed söövad koos vanematega ühise laua taga, tarbivad nad rohkem toitainerikkaid toiduaineid, näiteks juur- ja puuvilju. Samuti on see hea võimalus keskenduda seltskonnale ja vestlustele. Tänu sellele võib langeda söömiskiirus ja väheneb oht toiduga liialdada. Seega, enne kui lapsed või lapselapsed kinkidega pöördesse ajada, leidke võimalus nautida jõululauas üksteise seltskonda ja head toitu.

Ole aktiivne ja liigu võimalikult palju. See on suurepärane stressimaandaja! Just seda viimast Sa ju pühadelt ootadki. Veel parem- tee seda koos oma lähedastega. See on hea nii sinu tervisele kui ka suurepärane võimalus veeta aega oma pere või sõpradega.

Loe veel

Homme on uus päev! Kui sa sõid täna üle, siis ei tasu ennast hakata selle eest „enam ma kunagi ei söö’’ mõtteviisiga piinama. Kaalutõusu tingib püsiv ülesöömine. Keegi ei võta juurde 20 kg ühe ööga. Homme on uus päev, söö natuke vähem ja leia tee tervislikemate harjumuste juurde.

Allikas: Kliinik.ee

Jäta kommentaar
ARTIKLIT SAAB KOMMENTEERIDA AINULT REGISTREERITUD KASUTAJA!
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare