5 lihtsat meelerahuharjutust!


5 lihtsat meelerahuharjutust!
Unsplash / Natalia Figueredo

Mindfulness hoiab vaimu vormis – ole teadvel, et elu ei mööduks autopiloodil.

Tule tagasi! Kui tabad end muretsemast minevikus toimunu või tuleviku pärast, ütle endale “tule tagasi!”. Rahulik hingamine ja sellele keskendumine, mida parasjagu teeme, aitab hetkes püsida.

Kolm meelt. Pane tähele, mida sinu kolm meelt tunnevad: haistmis-, nägemis- ja kuulmismeel. Hinga aeglaselt ja pane tähele, mida sa kuuled (kella tiksumine, auto hääl tänaval, muusika kõrvaltoas), näed (inimene kõnnib tänaval) ja tunned (tool, millel istud, põrand jalge all, telefon taskus). Proovi mõelda kolmele meelele korraga – seda on võimatu teha ilma, et tähelepanu oleks hetkele koondatud.

Pane tähele. Järgmine kord, kui kellegagi kohtud, kuula tähelepanelikult iga tema sõna. Mõtle nende sõnade tähendusele ja inimese omapärale. Eesmärk on teist inimest paremini mõista, mitte keskenduda tema negatiivsetele omadustele ja kritiseerimisele.

Värskem pilk. Leia kodus või tööl mõni pisem asi nagu hambahari või õun ja vaata seda uue pilguga, leides selles vähemalt ühe detaili, mida sa varem tähele pole pannud.

Ärata oma meeled. Võta üks rosin. Istu vaikses kohas, selg sirge. Maitse rosinat, seda aeglaselt ja täie tähelepanuga süües. Pane tähele, kuidas rosina maitse muutub, kui sa seda mälud ja alla neelad, milliseid mõtteid ja emotsioone see sinus tekitab. Pöörates tähelepanu mõtetele ja keha reaktsioonile süües, saad paremini aru oma suhtumisest sööki ja söömisesse.

Lugu täies mahus ilmus 2017. aasta maikuu Eesti Naises.

Eesti Naine loosib teööijate vahel 3000 euro väärtuses kingitusi!
Jäta kommentaar
ARTIKLIT SAAB KOMMENTEERIDA AINULT REGISTREERITUD KASUTAJA!
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare