12 lihtsalt harjutust õlavalude vähendamiseks

 (2)
12 lihtsalt harjutust õlavalude vähendamiseks
Foto: M.I. Massaažikool

Õlg on inimkeha liikuvaim liiges, tema liikumises osaleb 22 lihast. Nende probleemid tekitavad ebameeldivaid valuaistinguid, suremistunnet ja teisi muresid.

Põhjuseid on palju ja need selgitab välja spetsialist. Samas soovitan igapäevast võimlemist, sest õlad on loodud liikuma. Regulaarne võimlemine tugevdab liigest ümbritsevaid lihaseid, venitab kõõlussidemeid, aktiveerib vereringet, aitab õlavalu ära hoida ja ka ravida.

Harjutusi tehes võite tunda valu käes, liigeste piirkonnas. Hoolimata kergest valust, peab harjutuste tegemist jätkama, et liigeste liikuvus säiliks ja paraneks.

Ülekoormatud lihaste valulikkuse puhul on abi külmageelist. Tugevama valu leevendamiseks asetage valutavale kohale jääkott. Kinesioteipimisest on samuti abi.

Tehke harjutusi iga päev. Korrake kõiki harjutusi soovitatavalt kümme korda või valu tekkimisel kuni suudate.

1. Lase kätel vabalt rippuda ja tõsta õlgu üles ning hinga sisse, lase õlad alla ja hinga välja.

2. Tee õlaringe eest taha ja tagant ettepoole.

3. Kõverda käed küünarliigesest, tõsta need rinna kõrgusele ette ja lase alla tagasi.

4. Hoia kõverdatud käed rinna kõrgusel ning liiguta neid vasakule ja paremale, kalluta küünarnukke vaheldumisi alla ja üles.

Seotud lood:

5. Hoia õlad all, kõverda küünarvars 90 kraadi ning liiguta käsi väljapoole ja tagasi.

6. Võta appi harjavars või võimlemiskepp. Hoia keppi laias haardes ja liiguta käsi külgedele. Tee kepiga kaheksakujulisi liigutusi.

7. Aseta kepp selja taha ning tõsta käsi üles ja alla. Hoia keppi sellises haardes, nagu mugav on.

8. Istu toolil ja toeta kepp enda ette maha. Hoia kepi otsast ja tee kätega ringe mõlemas suunas.

9. Võta kepp ühte kätte, toeta ots külje poole maha ning hakka kätt küünarliigesest sirutama ja painutama. Proovi samas asendis kepiga ringe teha. Korda teise käega.

10. Toeta seljaga vastu seina, kannad veidi seinast eemal. Tõsta sirgeid käsi üle pea ja lase alla tagasi.

11. Kõverda käed küünarliigesest ja lükka ennast seinast eemale.

12. Rinnalihaste venituseks tõsta küünarnukk õla kõrgusele, toeta küünarvars vastu uksepiita ja lase kehal kergelt ettepoole vajuda. Lase lihastel venida mõni sekund, ära kiirusta. Korda!

Loe veel

Lõdvestuseks kalluta end kergelt külje poole ja lase käel vabalt pendeldada igas suunas. Kätte võib haarata kerge raskuse, näiteks 1kg hantli, mis aitab õlapiirkonna lihastel veelgi rohkem venida.

Kui õlavalud pärast paarinädalast võimlemist ei leevendu, tuleks pöörduda füsioterapeudi või arsti poole. Oskuslikult tehtud massaažist võib samuti palju abi olla.

Klassikaline massaaž lõdvestab lihaseid, vähendab pingeid ja valu.

Segmentmassaaž on just probleemsele piirkonnale suunatud ravimassaaž.

Idamaistest massaažiliikidest soovitan shiatsu- ja Tai massaaži, kus lisaks lõõgastusele venitatakse pinges lihasgruppe ning tehakse passiivseid liigutusi liigeste piirkonnale.