Ajurveeda ekspertide 15 elustiili nõuannet

 (3)

Ajurveeda ekspertide 15 elustiili nõuannet
Pexels.com

Tervis on inimese kalleim vara. Kõik inimesed tahavad olla terved. Maailma tervishoiuorganisatsiooni raporti andmetel on 63% surmadest põhjustatud nn elustiilihaigustest. Mida me teeme valesti, millega lühendame oma eluiga? Millised harjumused tagavad pika ja haigustevaba elu? Rahvusvahelises bestselleris „Kuidas elada tervena 100-aastaseks“ kirjutab maailma üks tuntuimaid ajurveeda eksperte Acharya Balkrishna eluviisist ja harjumustest, mis annavad hea tervise ja rõõmsa meele kõrge vanuseni.

• Mine vara magama ja tõuse vara, vähemalt poolteist tundi enne päikesetõusu - see on tervisele kasulik.

• Tervis ei tähenda vaid füüsilist vormi, vaid ka rõõmsameelset ja rahulikku meelt ja mõistust.

• 10 – 15 minutit meditatsiooni pärast ärkamist tekitab vaimse rahu ja õnnetunde.

• Toitu mitmekesiselt ja tervislikult, siis oled terve ja väldid tervisprobleemide tekkimist. Korralikult toituv inimene ei vaja mingeid ravimeid.

• Võta endale söömiseks aega ja tee seda rahuliku ja rõõmsa meelega.

• Söö nii, et söögikordade vahele jääks piisavalt aega, sest tervisele on kahjulik, kui enne eelmise toidukorra seedimist uuesti süüa. Ajurveeda kuldreegel on süüa vaid siis, kui tunned nälga. Ühe söögikorra päevas võib ka vahele jätta.

• Õhtune jogurt ja päevane magamine (välja arvatud suvel), on tervisele kahjulikud.

Seotud lood:

• Treenimine on kehale hea, kuid ületreenimine ja keha jõuvarude liigne kurnamine on väga kahjulik.

• Soovitatav pole ei rasvumine ega liigne kõhnus. Pidage meeles, et rasvumine on paljude haiguste põhjuseks.

• Mitte ühtegi haigusesse ei tohi suhtuda liiga kergekäeliselt, pisemagi tõve tähelepanuta jätmine võib osutuda saatuslikuks.

• Toitumine olgu kooskõlas aastaaja, keskkonna ja füüsiliste vajadustega. Hea tervise hoidmiseks tuleks süüa vähem, kui isu on.

• Hommikul tuleks juua klaas või kaks leiget vett, kuna leige vesi, kuhu on segatud poole sidruni mahl ja teelusikatäis mett, on väga kasulik ja kiirendab ainevahetust. Teed ega kohvi ei tohiks varahommikul tühja kõhuga juua.

• Jala päkkade masseerimine sinepiõliga enne pesemist aitab ka vanas eas head nägemist säilitada. Nägemist parandab ka varahommikune paljajalu murul kõndimine. Kogu keha, ka pöialde ja jalataldade masseerimine sinepiõliga üks kord nädalas on väga kasulik. See parandab vereringet.

• Võimalusel vaata igal hommikul 5 minutit päikesetõusu, see parandab silmanägemist.

Loe veel

• Tegele pärast hommikust lõõgastust ja vanni regulaarselt jooga ja pranayama`ga (hingamisharjutused). See hoiab kõik haigused eemal. Need harjutused hoiavad meele rahulikuna ja keha terve ja tugevana. Samuti tugevdavad need vaimu.

Pikemalt saad lugeda Acharya Balkrishna raamatust „Kuidas elada tervena 100-aastaseks. India ajurveeda praktiline õpetus vaimu ja keha tervendamiseks ning haigustest vabanemiseks“ kirjastuselt Tulip. Raamat on ilmunud 35 keeles rohkem kui 80 riigis ja seda on müüdud kogu maailmas miljoneid eksemplare.


„Kuidas elada tervena 100-aastaseks“ on teejuht hea tervise juurde, mis täiendab meie teadmisi inimese tervisest; toitumise, elustiili ja tervise vahelistest seostest. Raamatust leiab iga inimene personaalselt just endale sobivad toitumise, elustiili ja füüsiliste harjutuste nõuanded, mis aitavad saavutada vaimu ja keha tasakaalu, et elada haigustevaba elu.

„Kuidas elada tervena 100-aastaseks“, kirjastus Tulip 2017

http://kirjastus.eu/kuidas-elada-tervena-100-aastaseks-49

Jäta kommentaar
ARTIKLIT SAAB KOMMENTEERIDA AINULT REGISTREERITUD KASUTAJA!
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare