Toitumisnõustaja aitab nii ülekaalulisi kui ka kõrgenenud kolesterooli, veresuhkru ja vererõhuga inimesi

 (2)
Toitumisnõustaja aitab nii ülekaalulisi kui ka kõrgenenud kolesterooli, veresuhkru ja vererõhuga inimesi
Benu apteek

​Toitumisnõustajad on abiks neile, kes tahavad muuta oma toitumise tervislikumaks või saada tagasisidet igapäevaste toitumisharjumuste kohta. Kõige sagedamini pöörduvad inimesed toitumusnõustaja poole, et saada tervislikul viisil lahti ülekaalust.

Benu apteegi proviisorist funktsionaalse toitumise nõustaja Jelena Karjagina on nõustajana abiks neile, kellel on on soov teha muudatusi igapäevases toitumises tervislikkuse suunas, aga ka neile, kellel on kergemad seedevaevused või toidutalumatus. “Talumatuse korral on inimene sunnitud loobuma teatud toiduainetest ja tuleb leida asendused keelatud või ebasobivatele toiduainetele,” räägib Jelena​ Karjagina.

“Kõige levinum põhjus, miks inimesed pöörduvad toitumisnõustaja poole, on ülekaal. Ülekaalu korral anname soovitusi tervislikuks kehakaalu langetamiseks ja kaalu kontrolli all hoidmiseks. Anname ka nõu, kuidas toituda kõrgenenud kolesterooli, veresuhkru ja vererõhu näitajate korral, mis ei vaja veel spetsiifilist ravi,” lisab toitumisnõustaja.

Tervisliku toitumise põhimõtted sobivad peaaegu kõigile ja ka täiesti terve inimene võib tulla nõustamisele. Oma esimeseks kohtumiseks toitumisnõustajaga tuleks varuda tund aega. “Esmalt vestleme patsiendiga põhjalikult, mille käigus kaardistame probleemi ja arutame läbi oodatava tulemuse. Täidame koos kliendiga toitumisharjumuste küsimustiku ja paneme kirja tervisega seotud mured,” kirjeldab Jelena Karjagina.

Seotud lood:

On oluline, et klient võtab nõustamisele tulles kaasa kolme päeva võimalikult täpse menüü koos toidukordade kellaaegadega, mis on vajalik selleks, et nõustaja soovitused oleksid võimalikult individuaalsed ja lähtuksid kliendi praegusest toitumisest ja tema vajadustest. “Pärast põhjalikku menüü ja toitumisharjumuste analüüsi jagan personaalset tagasisidet, kuidas teha iga päev paremaid valikuid. Annan kaasa sobivaimad toitumissoovitused, mida konkreetse mure lahenduseks järgida. Vajadusel koostan seitsme päeva menüü,” loetleb nõustaja.

Väga sageli tarvitavad toitumisnõustaja poole pöördujad erinevaid ravimeid või toidulisandeid. Sellistel puhkudel on oluline, et nõustaja on proviisor, kes on pädev ka ravimite ja toidulisandite osas.

Loe veel

Viis soovitust, kuidas muuta oma igapäevane toidulaud tervislikumaks:
1. Söö regulaarselt!
2. Ära kiirusta ja võta söömise jaoks aega!
3. Lõuna- ja õhtusöögi korral on hea jälgida „taldrikureeglit“: 50% peaks taldrikul moodustuma köögiviljad, kas salatina või kuumtöödeldud kujul, 25% valgurikast toitu, kas liha või kala ja ülejäänud 25% jäta lisandi jaoks, milleks võib eelistada täisteratooteid, sobivad ka tärkliserikkad toiduained nagu kartul.
4. Vahepaladeks põhitoidukordade vahel sobivad väga hästi värsked puu- ja köögiviljad, pähklid, seemned, smuutid või näiteks maitsestamata jogurt marjadega või maitserohelisega.
5. Parim jook janu kustutamiseks on puhas vesi!

Jäta kommentaar
ARTIKLIT SAAB KOMMENTEERIDA AINULT REGISTREERITUD KASUTAJA!
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare