Kofeiini reegel: mitte tarbida kaheksa tundi enne magamaminekut

 (3)
Kofeiini reegel: mitte tarbida kaheksa tundi enne magamaminekut
Pexels.com.

Kui me sööme paremini ja kasvatame oma füüsilist aktiivsust, siis parandame oma und veelgi enam ning tugevdame keha ja vaimu, suurendame vaimset ja füüsilist tervist. Hea une tagamisel on väga tähtis kofeiini liigtarvitamisest hoidumine, kirjutab Greg D. Wells raamatus "Koosmõju efekt".

SU NEELUD JUBA käivad kohvi suunas, aga sa ei taha värinaid. Sa ihaled pärastlõunast turgutit, aga pead suutma ka öösel uinuda. Pealegi meeldib sulle kogu see kohvipausirituaal – alates minekust ja kohvi saamisest kuni lonksamiseni –, aga sa oled ju kuulnud, et need peened poest ostetud kohvid ei pruugi just kuigi tervislikud olla.

Alustagem halvast uudisest. Kofeiini adrenaliini ergutav toime paneb südame põksuma ja vere kihama. Kui seda on liiga palju, siis soodustab see juba ärevust ja unetust. Kofeiinirikkaid jooke peetakse ka toitainete, nagu kaltsium ja raud, blokeerijaks, kuna kõhus tekib imavuse konkurents. Sel põhjusel väldi kohvijoomist koos söögiga.

Nüüd hea uudis. Kofeiin ei dehüdreeri, nii nagu me kunagi arvasime, ja ta ergutab ajujõudu. See soodustab ajuverevoolu, suurendades kontsentratsiooni ja mälu, ning tugevdab keha hapnikuga varustamist (teeb trenni tegemise lihtsamaks).

Regulaarsetel kohvijoojatel on vähem ajuhaigusi (depressioon, Alzheimeri tõbi, Parkinsoni tõbi ja dementsus) võrreldes kofeiini mittetarbijatega.

Seotud lood:

Kofeiin on tuntumaid võimsaid stimulante. See suudab parandada vaimset ja füüsilist sooritust, mis paneb sind hommikuti käima ja laseb teha päeva jooksul tähtsaid ülesandeid. See on täpselt vastupidine sellele, mida sa peaksid tegema õhtuti, kui tahad hästi magada.

Kofeiin püsib organismis umbes kuus tundi, võib-olla isegi kauem. Hea reegel, mida järgida, on mitte tarbida kofeiini kaheksa tundi enne magamaminekut. Nii et kui magamamineku kellaajaks on kümme õhtul, siis pärast kella kahte pärastlõunal ei tuleks kofeiini enam tarbida.

Loe veel

Kuna kofeiin on nii võimas rohi ja sel on sooritust parandavad mõjud, "peidetakse" seda sageli toitudesse ja teistesse toodetesse. Nii et ole ettevaatlik kohvi (isegi kofeiinivaba kohv sisaldab kuni 20 mg kofeiini vastukaaluks tavakohvis sisalduvale rohkem kui 100 milligrammile), tee, limonaadi (mida ei peaks üldse jooma, sest seeon tervisele nii kahjulik), kakaotoodete, nagu šokolaadi, kaalulangetustoodete (mida ei peaks samuti kasutama, kui just arst pole neid välja kirjutanud), valuvaigistite, energiajookide ja mõnede külmetushaiguste ravimitega – eriti päevaseks ajaks mõeldud ravimitega.

Üldreeglina on kuni 200 mg kofeiini päeva kohta enamikule inimestest ohutu. See võrdub umbes kahe kohvi, nelja musta tee või kaheksa rohelise teega (kui igaüks on 296 ml). Pööra ise tähelepanu, kuidas sa kohvile reageerid. Kui lähed õhevile, muutud ärevaks või sul on raskusi uinumisega, väldi kofeiini tervikuna: sa võid olla üks neist vähestest inimestest, kelle keha ei lagunda seda hästi. Kahjuks on "aeglastel ainevahetajatel" kofeiiniga rohkem terviseprobleeme kui meil, ülejäänuil.

DR GREGI 1% NÕUANNE: KASUTA KOFEIINI TÖÖRIISTA, MITTE KARGUNA
• Vaata, mida sa kohvi sisse paned. Seda on lihtne muuta 500-kaloriliseks maiuspalaks. Proovi lisada kaneeli või veidi toormett, et seda ohutult magustada.
• Ära saa kofeiini karastusjookidest – seda seostatakse terviseprobleemidega.
• Üle pingutada on lihtne – pea meeles, et su peamine vedelikuallikas peaks alati olema vesi.
• Väldi kofeiini pärast kella kahte päeval, et see ei segaks sind korralikult välja puhkamast.

Dr Greg D. Wells "KOOSMÕJU EFEKT. MAGA, SÖÖ, LIIGU, MÕTLE PAREMINI", kirjastus Pegasus

https://www.rahvaraamat.ee/p/koosm%C3%B5ju-efekt-maga-s%C3%B6%C3%B6-liigu-m%C3%B5tle-paremini/1019092/et?isbn=9789949620593

Jäta kommentaar
ARTIKLIT SAAB KOMMENTEERIDA AINULT REGISTREERITUD KASUTAJA!
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare