Midagi taolist tunneb ilmselt äsjalinastunud uue eesti mängufilmi „Portugal“ (režissöör Lauri Lagle) kangelanna, keda väga veenvalt, kohati lausa lummavalt kehastab Mirtel Pohla. Ka Margus Prangel naise elukaaslase rollis on igati mõjus, samuti jäi meelde Anne Türnpu osatäitmine. Mis aga – vähemasti mind isiklikult – häiris, oli filmi tempo, õigemini selle puudumine. Jah, operaatoritöö (Erik Põllumaa) oli hea ning paljud kaadrid, mis vaataja silme ette pikkadeks hetkedeks otsekui rippuma jäid, saatjaks mediteerima kutsuv helitaust, kahtlemata vaatamist väärt. Aga mõtted, paraku, kippusid sel ajal omi radu rändama – ja need rajad polnud sugugi filmiga seotud. Usun, et lühendamine-tihendamine oleks sellele linaloole vaid kasuks tulnud. Võib-olla mõjub tulemus tugevamalt just neile, kes lähevad seda vaatama spliinist kantud meeleolus kui ei taha midagi teha, lähen kinno…